pátek 16. dubna 2010

Medová bábovka

Před námi je víkend a tak je čas na pečení. U nás moučníky jdou dobře na odbyt a tak jsem upekla bábovku a ještě jablkový koláč. Zdá se, že zítra budu péct znovu.

.


Ingredience:

2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek hladké mouky
1 prášek do pečiva
1 lžička skořice
2 vejce
0,5 hrnku oleje
0,5 hrnku vody
1 hrnek cukru
1 hrnek nahrubo postrouhaných jablek (asi 2středně velká jablka)
3 lžíce medu
oříšky, rozinky


Postup:

Do mísy prosejeme mouku s práškem do pečiva a skořicí. Ve větším hrnku nebo misce vidličkou rozšleháme vejce s olejem, vodou a cukrem. Nalijeme k mouce a vymícháme těsto. Pak do něj vmícháme med, nastrouhaná jablka a ořechy s rozinkami. Nalijeme do vymazané a vysypané formy a pomalu upečeme.
Tuto bábovku jsem dostala mailem se spoustou dalších receptů na bábovky. Tato mě zaujala proto, že je tam skořice a jablka. Myslela jsem si, že to může být zajímavá chuť a taky je. Navíc žádné vážení jen odměřování na hrnky. To mám taky ráda. Jen bych příště ušlehala bílky a nakonec bych je tam vmíchala.. Možná i cukr se žloutky bych umíchala nejdřív a pak přidala to ostatní. Ale zřejmě jde o to, aby byla příprava co nejjednodušší, tak proč si to ztěžovat že? Těsto se mi zdálo být dost hutné, ale ve výsledku je konzistence bábovky vláčná. Stojí to za vyzkoušení.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.