středa 25. září 2013

Houbová čalamáda

Letošní podzim je štědrý na houby a dnes i na sluníčko. Včera u nás zazvonil soused a přinesl mísu hřibů kovářů. On je pro sebe nesbírá, ale protože ví, že já je mám ráda na houbovou omáčku, tak když na ně v lese narazil, vzal je. Protože jich bylo hodně, podělila jsem se o ně se švagrem, dnes bude houbová omáčka a zbytek jsem přimíchala k ostatním houbám, které přinesl z lesa manžel a z těch jsem udělala čalamádu. Recept jsem dostala od sousedky a když je takový přetlak v houbách, pustila jsem se do ní.

A pro ty z vás, kteří podobně jako já, nevíte co s letošní úrodou hub a chtělli by jste čalamádu ochutnat, přidávám recept.

Houbová čalamáda

1,5 kg hub
1 kg paprik
1 kg cibule

Nálev:

3l vody
6dkg soli
1/8l octa
30 dkg cukru
6 bobkových listů
20 kuliček nového koření
Povaříme a horkým nálevem zalijeme směs hub, cibule a paprik.

Očištěné a na malé kousky nakrájené houby dáme povařit ve slané vodě. Já jsem vařila půl hodiny, vzhledem k tomu, že tam byl i ten modrák - hřib kovář. Další houby byly pravé hřiby a suchohřiby. Je možné použít všechny jedlé houby.
Cibuli a papriky nakrájíme také nadrobno a smícháme s okapanými houbami. Tuto směs zalijeme horkým nálevem a necháme 24 hodin stát. Plníme do skleniček a sterilujeme 30 minut při 90°C


Sára okukuje pánečkův úlovek a kontroluje, jestli nepřinesl nějaké prašivky..


Houby jsou povařené, doplněné cibulí a paprikami a zalité nálevem.


Naplněno do skleniček a šup s tím do hrnce a sterilovat.




Už zalité v tom hrnci to lahodilo oku i chuťovým pohárkům. Tu moji čalamádu jsem plnila do skleniček už za 18 hodin. Myslím si, že to úplně stačilo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.