čtvrtek 5. září 2013

Opět od všeho něco..


Dnes nevím z kterého konce mám začít. Asi tím, jak jsem minulý týden sháněla kvásek na pečení chleba. Existuje kvásková mapa, kde jsou přihlášeni lidé, kteří vlastní kvásek a jsou ochotni se s ostatními podělit. Nejdřív to vypadalo, že se mi to nepodaří, protože v naší lokalitě je na mapě mrtvo, ale nakonec jsem našla dvě ženy, které byly ochotné se se mnou rozdělit. Mezi tím, než jsme se domluvily na termínu a místu předání, ozvala se švagrova přítelkyně a ujistila mě, že v pátek kvásek přiveze.

Hurá, bude se péct chleba. Říkáte si určitě, co ta Jitka blbne, ještě bude péct chleba, jako by toho neměla dost. Ale musím se přiznat, že už jsem párkrát chleba upekla, ale byl to chleba z pytlíku a upekla ho pekárna značky ETA. To nepovažuji za kdovíjaký kumšt. Zato teď to bude mít grády. Navnadila mě Hela*, jedna z členek "Ženského klubu" . Když se podíváte na odkaz, uvidíte, že ani vás ten chleba nenechá klidnými. Vyhledala jsem informace na adrese, kterou Hela* doporučila http://www.cuketka.cz/?p=11418 a včera večer jsem na chleba bez hnětení zadělala těsto. K tomuto chlebu, který jsem upekla není třeba kvásek ani žitná mouka. Stačí sušené kvasnice a obyčejná, hladká pšeničná mouka. Do rána mně těstíčko krásně nakynulo a dopoledne jsem udělala pár operací, které jsou nezbytné pro zdárný průběh pečení. Měla jsem jen dilema, v čem chleba upeču. Nakonec jsem se rozhodla pro nerezový pekáč.

Musí to být nádoba s poklopem a vyhřátá na 230°- 250°C. Na vále se válelo neforemné těsto, o kterém jsem měla pochyby, že ho z válu vůbec přendám do pekáče. Povedlo se a chleba se upekl. Docela měl chlebový tvar a kůrčičku jedna báseň. A jak voněl.
Mohl by mít víc bublinek, ale napoprvé jsem spokojená. Jak vidíte, vyfotila jsem ho již na nové ošatce, pro kterou jsem si jela do Brodku u Konice. Tam se vyrábí slaměné ozdoby a taky ošatky. Měla jsem objednané nové slepice a protože je to stejným směrem, spojila jsem nákup obojího a přivezla ošatky i slepice.
Koupila jsem i ošatku na kulatý chleba.
A na uložení chleba jsem koupila tuto ošatku . I v ní se dá nechat chleba nakynout.V té horní části ošatky. Ten můj nehnětený chleba se nedává kynout do ošatek. Tam bude kynout chleba z kvásku a žitné, chlebové mouky. Ten se peče nepřikrytý, tedy klidně na plechu. Ale to všechno najdete na webových stránkách pana cuketky.
Za obě ošatky jsem zaplatila 350,- Kč, což považuji za dobrý nákup. Na internetu jsem za tu cenu viděla jen tu kulatou.
A teď k těm slepicím. Koupili jsme šest nových slepiček "Lohman", a jednoho mladého kohoutka. Ten je kropenatý "Dominant". Doufám, že nebude agresor a že s naším starým kohoutem se nebude prát. Zatím jsou všichni vyjukaní a drží se pohromadě.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.