středa 11. září 2013

Moje hospodaření

V zahradě i v lese jsou žně. Dozrává ovoce všeho druhu a kupodivu je všeho dost. Dokonce jsme se dočkali i hub v lese, takže o to je to moje skladování veselejší. Suším, zavařuji a konzumujeme vše, co se z hub dá uvařit. Smaženici, houbovou omáčku, kterou milujeme, jsme měli už dvakrát. Ještě se těším na smažené řízečky z praváků. Doufám, že na ně ještě dojde. Zítra se manžel chystá do lesa. Je po dešti a docela teplo, tak možná ještě něco najde.












A nakonec je tady chleba pečený podle pana Cuketky. Tak vypadal zadělaný a připravený dvě hodiny odpočívat.


Po třiceti minutách pečení v troubě, přikrytý poklicí .


Za dalších 15 minut odkrytý, mělo by být hotovo.


Vypadá hezky, ale jestli se mi povedl tak, jak jemu, to uvidím, až ho nakrojím. Zatím je horký. Ten první, který jsem pekla se podařil. Byl jen z hladké mouky a se sušenými kvasnicemi. Tento je s kváskem a s žitnou moukou. Zdá se mi, jako by to nebylo ono. Nebudu předbíhat, počkám až vychladne.

Nepočkala, vůně a zvědavost mě donutily nakrojit chleba ještě horký. To mě čeká bolení, ale risknu to. Nakonec chleba dopadl na výbornou. Bála jsem se, že se srazil, ale ne, dopadlo to dobře. A tady je rezumé: kůrčička křupavá, střídka děravá a vůně omamná.
Příště zadělám z dvojité dávky. To proto, že se zaplní celé dno hrnce a chleba vyskočí víc nahoru, než do stran a krajíce budou větší. Tahle porce je pro dva málo a přece nebudu péct každý den. Dala jsem si tři krajíce namazané máslem a udělala jsem si k tomu kávu a jsem po obědě. Nejsem náročná, a chleba s máslem je pro mě víc než kdovíjaký dort.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.