neděle 22. září 2013

V podzimní náladě

Že je podzim za dveřmi, dokazuje nejen kalendář, ale přesvědčuje nás i příroda sama. Teploty už nešplhají do takových hodnot, aby nás to lákalo k vodě. Honem sklidit ze zahrádky vše, co se urodilo a šup s tím do sklenic. V zimě to přijde vhod. Zdá se, že rajčata, která jsme dnes posbírali už budou poslední. Na stromech čekají na zpracování ještě hrušky a jablíčka a taky jediná dýně, která se urodila a kterou jsme uchránili proti ovečkám. Opět se potulovaly po dědině a dýně se jim moc líbila. Dali jsme ji před plot, protože už na ni v zahrádce nezbylo místo. Ovečky nakonec vzaly za vděk pastvou na sousedovic neoplocené zahrádce.
Sára si dnes užívala možná posledních slunečních paprsků a lenošila na své oblíbené vyhlídce. Zato slepice už neví co roupama. Ty se producírovaly dokonce po střeše kurníku. Zvířátka jsou prostě svá a dělají si co chtějí. Hlavně, že neulítly na dědinu. Kuřátko už povyrostlo a má se k světu pod bedlivým dozorem kvočny. Ta je hlídá na každém kroku. Tak jsem vám pár slovy přiblížila dění u nás a teď pár fotek.






Zínie odkvétají a už dlouho parádu dělat nebudou. Jeden přízemní mrazík a bude po všem.






Zřejmě jeden z posledních cyklistů. Za chvíli je vystřídají běžkaři. Mrkající


Létající Čestmír... tedy LohmanMrkající








Že jsem průběžně sbírala bylinky a ukládala je do sklenice s vodkou, to jsem už před časem inzerovala. Nastal čas na stáčení toho zdravého moku a následné ochutnávky. Na tvrdý alkohol moc nejsem, ale vzhledem k tomu, že je to medecína, tak jsem se přemohla a ochutnala. Voní to hezky, chutná to taky dobře, ale aby to pro mě bylo poživatelnější, vylepšila jsem to javorovým sirupem. Protože jsem se sběrem bylin začala dost pozdě, jsou tam jen některé z těch, které by tam být měly. Místo těch, co jsem nestihla jsem tam dala jiné. Tak například je tam pampeliška, kopřiva, dobromysl a řepík. Z pěstovaných měsíček a přídavkem jsem tam dala lipový květ, řebříček a kontryhel. Pro případ, že by jste to chtěl někdo vyzkoušet příští sezónu, seznam bylinek najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.