pátek 15. srpna 2014

Houbový pekáček

Mailem jsem dostala recept na houbový pekáček. Velmi příhodné, když jsou takové houbové žně. Navíc jsme smaženice a omáčky přejezení. Recept mě tak lákal, že jsem ho dnes vyzkoušela. Pro slabší nátury, je to žlučníkový test, ale dobrota je to náramná.A co udete potřebovat?

asi 20 pevných hub, nejlépe hřibů (babky nejsou vhodné)
10 dkg anglické slaniny
grilovací koření
smetanu ke šlehání (použila jsem smetanu na vaření, úplně stačí)

Použila jsem pekáček z jenského skla a přímo v něm jsem rozškvařila anglickou slaninu nakrájenou na kostičky. Na to jsem naskládala oprané houby posypané grilovacím kořením.( Na vlhkých houbách koření líp drží.)



Houby jsem rovnoměrně zalila kelímkem smetany a dala do trouby vyhřáté na 200°C. Nechala jsem asi hodinu péct. Poté jsem vyndala tu voňavou dobrotu z trouby a měla jsem co dělat, abych se udržela a nechala pekáček trochu vychladnout. Smetana vytvoří moc dobrý sosík a vůně je přímo božská.


Doporučila bych nedat slaninu všechnu. Toho tuku tam bude i tak dost. Já jsem toho vyškvařeného tuku trochu odlila. Přece jen je to kalorická bomba, ale dobrá. Žlučníkáři buďte opatrní, mohla by z toho být slušná kolika.Mrkající Podávat můžete s bramborem, nebo s chlebem nebo jen se salátem. Já jsem to jedla jen tak, bez všeho.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.