pátek 15. srpna 2014

"Majda" podle Blanky

Letos už jsem zavařila kde co, a dnes jsem se pustila do " majdy " podle Blanky

Připravila jsem si

1 kg rajčat
1 kg paprik
1 kg cibule
1/2 kg cukety
1 rajský protlak
20 dkg krystal. cukru
2 pol. lžíce soli
1 dcl octa
kousek celé skořice
5 hřebíčků
5 kuliček pepře
2 feferonky
2 lžičky sladké papriky
dva stroužky česneku
chilli koření podle vlastní statečnosti

Všechno jsem očistila, rajčata oloupala, cuketu jakbysmet a vydlabala jsem z ní zrníčka. Všechno jsem nakrájela, dala do hrnce, přidala cukr, sůl, ocet a koření zavázané do plátýnka, abych je potom nemusela lovit. Oproti receptu od Blanky jsem pro barvu i chuť přidala sladkou papriku a protože se mi zdálo, že by to chtělo ještě nějaké grády, přidala jsem i trochu chilli koření. Vše jsem rozmixovala a dala do skleniček. Množství stačí na devět skleniček.
Blanka doporučuje používat na topinky, pod maso, ale já bych to použila klidně i jako pikantní kečup.




Přehlídka toho, co už mám za sebou.





A ještě mám v plánu Miluščina Palivce, ten měl u nás velký úspěch, pak přijde na řadu nějaké lečo, rajská omáčka a rosol z ostružin. Udělám i pár skleniček ostružinového kompotu. S ostružinami je to podobné jako s houbami. Je jich taky habaděj. Doufám, že se nic nepřihodí a ostružiny dozrají.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Floxy a ostaní květena

 Aby to dnes nebylo jen o slepicích tak ještě pár obrázků ze zahrady.