čtvrtek 24. července 2014

Borůvkové muffiny nebo bábovečky

Chodí mi novinky z Vaření.cz a dnes jsem jednu novinku vyzkoušela. Protože je velmi chutná a jednoduchá, chci se s vámi o ni podělit.

Ingredience:

1 balíček vanilkového cukru
12 dkg másla
15 dkg moučkového cukru
25 dkg polohrubé mouky
15 dkg bílého jogurtu
2 ks vejce
1 káv.lžička prášku do pečiva
1 dcl smetany na vaření
20 dkg čerstvých nebo mražených borůvek. Já jsem dala mražené.


Postup:
Do mísy rozklepneme vejce a vyšleháme je s moučkovým i vanilkovým cukrem do pěny. Přidáme vše ostatní - smetanu, jogurt, mouku s práškem do pečiva a změklé máslo. Vymícháme hladké těsto.
Borůvky omyjeme a necháme okapat.
Do formiček na muffiny, bábovičky a pod. nalijeme asi do poloviny těsto, přidáme lžíci borůvek a zalijeme do 3/4 opět těstem.
Těsto jsem dávala do košíčků a potom do formy na muffiny. Pekla jsem v troubě vyhřáté na 180°C asi 20 minut. Vychladlé jsem je pocukrovala. Pro sváteční příležitost by snesly kopeček šlehačky. Z této dávky jsem upekla 14 velmi chutných muffin.Myslím, že by se dalo použít i jiné ovoce než borůvky. Jahody, maliny i ostružiny.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.