pátek 30. ledna 2015

Bramborové placky

Toto je oprášený recept z dětství. Došlo k tomu po mé návštěvě na blogu Janky.. Inspirovala jsem se poté, co jsem viděla placky dělat Jančina manžela. Hned jsem zavolala svého muže, aby viděl, co někteří muži zvládají, ale chyba lávky. To jsem si naběhla. Dozvěděla jsem se jen to, že je má taky rád a proč je nedělám. Protože já je mám ještě raději, hned jsem dala vařit brambory s tím, že placky budu dělat až dnes. Nejlepší placky jsou pečené na litinové plotně. Tu bohužel nemám, stejně jako většina moderních domácností. Obětovala jsem na to postarší teflonovou pánev, kterou už nepoužívám, jelikož jsem si pořídila keramickou. Už jsem ji chtěla dávno vyhodit, ale teď jsem ráda, že jsem to neudělala.
Tak nejdříve recept.
Potřebujete:
Asi 8-10 brambor vařených ve slupce
10 pol. lžic hladké mouky
osolit
Oloupané brambory nastrouhat na vál na jemném struhadle, přidat mouku a sůl. Komu pálívá žáha, může přidat špetku jedlé sody. Vypracovat těsto tak, aby nebylo lepivé. Záleží na typu brambor.Takže můžete opatrně přidávat mouku. Raději po lžících.
Na pomoučeném vále uděláme z těsta váleček a odkrajujeme kousky těsta, které vyválíme na placičky a ty pečeme na rozehřáté pánvi nasucho. Opečeme z obou stran a ještě teplé pomastíme buď máslem nebo dobrým sádlem.
Doporučuji dělat menší placky. Líp se s nimi manipuluje. Tloušťka placky, cca 2 mm.











Starší hospodyňky recept na bramborové těsto jistě znají. Vložila jsem ho spíš pro ty mladší, které by se chtěly inspirovat. Já tomuto jídlu dám přednost před vepřo-knedlo-zelo. Uvařím si k tomu bílou kávu a pochutnám si líp, než kdybych si k tomu dala moučník.
Dnešní dopoledne jsem prožila hekticky. Rozdělala jsem si tolik chystání , že jsem pak nevěděla kudy kam. Těsto na placky, těsto na domácí nudle a v kastróle roštěnky. Prostě fofr. Všechno jsem zvládla, nic nepřipálila a roštěnky budou i na zítra.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Veselé Velikonoce

 Všem mým příznivcům přeji veselé Velikonoce a krásné jaro prožité na zahrádkách, v přírodě a hlavně v poklidu.