pondělí 6. listopadu 2006

Stříška z Bé Bé sušenek

Tento známý recept, který se stal v poslední době hitem jsem si upravila k obrazu svému. Vyzkoušejte a napište jak vám chutnalo.

Ingredience:

1 balíček světlých,1 balíček tmavých bé bé sušenek
150 g moučk.cukru
1/8 másla
500 g obyč.jemného tvarohu / je balen jako máslo/
50 g mletých vlašských ořechů na dozdobení
trochu rumu

Místo původního banánu, který oxiduje a na řezu zhnědne, navíc se mi zdá fádní, jsem nakrájela na kostičky kompotované broskve. Může se použít i ananas.
V množství másla, použitého ovoce a ořechů spočívá rozdíl mezi originálem a mojí variantou.

Postup:

Utřeme máslo s cukrem, tvarohem a ochutíme rumem /používám ruční šlehač/. Na alobal naskládáme jako šachovnici bé bé sušenky 3 řady po 7 kusech, /střídáme světlou a tmavou barvu/. Potřeme částí tvarohového krému, /jen tolik, aby se dvě vrstvy sušenek k sobě přilepily / a zakryjeme znovu sušenkami bébé poskládanými jako šachovnice,ale tentokrát na tmavou světlou a obráceně. V tuto chvíli si oddělíme malou část tvarohového krému na závěrečné potření stříšky a do zbytku vmícháme nakrájené broskve. Krém s broskvemi dáme na středové sušenky. Vezmeme tento alobal a z obou delších stran přiklopíme k sobě tak, že se sušenky nahoře spojí do střechy. Dáme do ledničky na několik hodin. Ztuhlou stříšku opatrně vybalíme z alobalu, pořeme krémem a můžeme posypat mletými vlašskými ořechy. Zamaskujeme tak případné nedostatky.Pěkně vypadá, postříkaná čokoládou.Takto vylepšenou stříšku dáme ještě do lednice, aby více ztuhla.Čím déle tam bude, tím lépe se bude porcovat a také lépe chutnat. Až budete servírovat hostům, nebudete se stačit divit, jak tato dobrota mizí !!!!!!!

Pozn.: Mám další poznatek v přípravě. Abych nehonila sušenky po alobalu, když mám slepit jednu vrstvu s druhou, slepila jsem si vždy jednu bílou a jednu hnědou sušenku k sobě. Pak jsem vytvořila na alobalu šachovnici a na střední pás sušenek jsem navrstvila krém s broskvemi. Každou dvojici postranních sušenek jsem přilepila zvlášť do stříšky a alobalem na závěr obalila celý výtvor. Dál jsem postupovala podle předpisu. Zjednodušila jsem si to.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Milí hosté,
jestliže nemáte účet na google, tak pro vložení komentáře zvolte možnost
"název/URL" (pouze kdo máte blog či webové stránky) nebo
"anonymní" (ostatní) - v tomto případě zanechte i svůj podpis, abych věděla, kdo byl na návštěvě.

Přívěsky

 Blíží se závody , na které připravuji přívěsky pro malé závodníky.